Arriben les primeres nevades i amb això, les ganes de pujar i fer les primeres baixades amb els esquís. Però estem físicament preparats?

Hem de recordar que hem de treballar grups musculars específics. No tan sols el grup quàdriceps- isquiotibials que, a nivell muscular són molt importants, sinó també el genoll a nivell articular. La biomecànica articular del genoll és molt important que estigui en un bon estat per poder adaptar-se a un bon dia d’esquí.

I, com ho podem aconseguir?

Des del punt de vista de la fisioteràpia i de l’osteopatia és molt important alliberar l’articulació fèmuro-patelar i permetre que la ròtula estigui ben centrada i posteriorment moure la fèmuro-tibial i corregir les petites rotacions tibials per a aconseguir optimitzar els moviments del genoll.

Una vegada hem aconseguit un bon moviment actiu de l’articulació del genoll, hem de començar a tonificar quàdriceps i isquiotibials sense oblidar augmentar la propicepció de totes les articulacions de l’extremitat inferior, inclosos maluc i turmell, mitjançant exercicis tipus TRAL (teràpia reequilibradora de l’aparell locomotor).

Això ho podem fer un parell de setmanes abans de pujar a la neu.

I, si és el mateix dia, no oblidem uns estiraments actius de quàdriceps, isquios, com a escalfament previ, ni tampoc oblidem dorsals i trapezis, per a preparar els músculs i escalfar-los. Posteriorment, podem esquiar i gaudir i ….. en acabar la jornada NO OBLIDEM de nou estiraments de tots els grups musculars que hem esmentat anteriorment.

Posted on Categories Salut, Uncategorized

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *