Arriben les primeres nevades i amb això, les ganes de pujar i fer les primeres baixades amb els esquís. Però estem físicament preparats?

Hem de recordar que hem de treballar grups musculars específics. No tan sols el grup quàdriceps- isquiotibials que, a nivell muscular són molt importants, sinó també el genoll a nivell articular. La biomecànica articular del genoll és molt important que estigui en un bon estat per poder adaptar-se a un bon dia d’esquí.

I, com ho podem aconseguir?

Des del punt de vista de la fisioteràpia i de l’osteopatia és molt important alliberar l’articulació fèmuro-patelar i permetre que la ròtula estigui ben centrada i posteriorment moure la fèmuro-tibial i corregir les petites rotacions tibials per a aconseguir optimitzar els moviments del genoll.

Una vegada hem aconseguit un bon moviment actiu de l’articulació del genoll, hem de començar a tonificar quàdriceps i isquiotibials sense oblidar augmentar la propicepció de totes les articulacions de l’extremitat inferior, inclosos maluc i turmell, mitjançant exercicis tipus TRAL (teràpia reequilibradora de l’aparell locomotor).

Això ho podem fer un parell de setmanes abans de pujar a la neu.

I, si és el mateix dia, no oblidem uns estiraments actius de quàdriceps, isquios, com a escalfament previ, ni tampoc oblidem dorsals i trapezis, per a preparar els músculs i escalfar-los. Posteriorment, podem esquiar i gaudir i ….. en acabar la jornada NO OBLIDEM de nou estiraments de tots els grups musculars que hem esmentat anteriorment.