http://canalsalut.gencat.cat/web/.content/home_canal_salut/ciutadania/vida_saludable/alimentacio/consells_generals/documents/folleto_entrenadors.PDF

 

COM VETLLAR PER LA BONA ALIMENTACIÓ DELS TEUS ESPORTISTES

Assabenta’t de com mengen els teus jugadors o atletes

Hidratació: Garanteix que tots mantinguin una hidratació suficient a base d’aigua i que no falti mai l’aigua en cap entrenament o competició. Anima’ls també a portar sempre la seva ampolla o cantimplora d’aigua.

Fomenta una alimentació saludable, que inclogui:

Diàriament: verdures, fruites, pa, pasta, arròs o llegums.

Setmanalment: peix, carns magres, ous, llegums i fruita seca. Un bon esmorzar cada dia, complet i saludable. Fomenta el consum de pans, entrepans, fruita fresca, fruita seca i dessecada en detriment de la brioixeria, llaminadures, gelats i galetes.

Anima’ls que prenguin un parell de peces de fruita al dia i fomenta’n el consum després de les competicions, entrenaments, etc.

Procura que cap dels teus jugadors iniciï una activitat en dejú o després de moltes hores sense haver consumit cap aliment.

 

Més informació a GENCAT.CAT. http://salutweb.gencat.cat/ca/ambits_tematics/per_perfils/centres_educatius/menus_escolars/consells_recomanacions/