S’han acabat les vacances, temps de carregar piles i de no fer massa res, o de fer activitats que durant l’any no tenim l’hàbit de realitzar-les. Això implica que hem utilitzat els grups musculars de manera diferent, o simplement hem utilitzat d’altres.

Ara necessitem una posta a punt per poder fer front a les activitats físiques que la tardor ens porta. Per això cal una incorporació progressiva combinant les tasques actives amb les passives.

Per una ràpida posta a punt només calen dues setmanes combinant tres dies de activitat activa combinant stretching general, isomètrics de tot els grups musculars (sigui pilates, o qualsevol altre), i treball cardiovascular progressiu. Tot dins de cada sessió, i augmentant l’intensitat depenent del nivell de cada un.

És important entre la primera i la segona pràctica activa, fer una sessió passiva a càrrec d’un professional de fisioteràpia que ens ajudi a restablir les hipomobilitats estructurals del nostre cos i així augmentar la capacitat muscular de cada grup. Per això es poden utilitzar tècniques manuals passives, massatge, tècniques de múscul-energia, tècniques de thurst, etc. …. I acabar amb kinesiotapes per oxigenar bé el múscul. D’aquesta manera augmentarem el rendiment al final de la primera setmana i evitarem el cansament físic excessiu que impedirà progressar entre la primera i la segona setmana.

En el transcurs de la segona, una segona sessió de fisioteràpia i osteopatia ens acabaran de preparar per l’exercici físic que escollim.

És important la combinació entre un bon professional de fisioteràpia i un bon preparador físic per assegurar una tornada a l’activitat física que desitgem de qualitat.

ESTER MATEOS PEDREÑO.

Col.egiada 853,

Fisioterapeuta i osteòpata.

Directora d’osteomar.

Profesora d’Euses.

Antropòloga social i cultural, especialitat salut.