Us plantejarem un mètode d’entrenament anomenat CrossFit.

CrossFit és un nou mètode d’entrenament, que neix de les mans dels millors experts esportistes d’elit dels Estats Units i com a resposta al creixent desànim per part de moltes persones que van al gimnàs i que senten que no estan assolint els seus objectius i s’avorreixen de fer sempre el mateix.

Atès que als EUA fa més de 10 anys que es va iniciar aquest mètode d’entrenament, l’explosió que està tenint a Europa i la resta del món, és clar que no és una moda, sinó una forma alternativa d’entrenament

Es caracteritza per un sistema d’entrenament on s’utilitzen diferents elements, però també el propi cos, combinant exercicis clàssics de disciplines com la gimnàstica esportiva, exercicis cardiovasculars, l’halterofília, l’atletisme …. I s’executen a una alta intensitat.

Està dissenyat per a ser aplicat a tots els nivells i totes les edats, des de persones amb problemes de sobrepès fins esportistes olímpics, triatletes, entrenament de maratons, d’Ironman.

És el principal programa d’entrenament d’acadèmies de policia, militars, bombers, campions d’arts marcials, equips d’operacions tàctiques i centenars d’altres professionals i atletes voltant del món.

Té diferents disciplines i nivells per utilitzar com a base o com a complement d’un entrenament

 

De manera senzilla, podem dir que el CrossFit és un entrenament basat en la millora de les 10 capacitats físiques que tenim les persones:

1. Resistència cardiorespiratòria

2. Resistència muscular

3. Força

4. Flexibilitat

5. Potència

6. Velocitat

7. Coordinació

8. Agilitat

9. Equilibri

10. Precisió

 

Les claus del Crossfit

El CrossFit presenta una sèrie d’avantatges davant d’altres sistemes d’entrenament que el fan molt eficaç i fins i tot imprescindible en determinades situacions. Vegem quins són:

• CrossFit pot augmentar el nivell de condició física i desenvolupar la força muscular molt més ràpid que amb un entrenament de gimnàs tradicional. Tot el cos es treballa en conjunt.

Els moviments practicats en CrossFit són els que s’utilitzen diàriament en la vida quotidiana, per això els seus resultats són tan efectius.

• Els entrenaments no són avorrits, són creatius i variats. Cada entrenament és diferent a l’anterior i nou en si.

• Es barregen exercicis de gimnàstica bàsica, aixecament de potència i condicionament metabòlic, així com de moltes altres disciplines esportives.

• És desafiant i emocionant. Aquest mètode d’entrenament és difícil i emocionant ja que una persona arriba a conèixer diversos estils d’entrenament diferent cada dia.

• CrossFit és molt rendible. No necessites màquines de gimnàs de manera que un no està obligat a gastar una enorme quantitat de diners en costosos equips. Amb CrossFit aprens a utilitzar el teu propi cos de la manera més eficaç.

• Millora el condicionament del cos i la flexibilitat ja que aquest tipus de mètode d’entrenament prepara el cos per a tot tipus d’activitats. Condiciona tot el cos i el fa flexible per fer una gran varietat d’activitats.

• És apte per a totes les persones i pot ser aplicat a tots els nivells i totes les edats, des de persones amb problemes cardíacs fins a nens.

• Es pot realitzar de manera individual o en grup, i les sessions solen ser curtes, variades i adaptables en funció del nivell de cada participant. És individualitzat perquè cada persona arribi al seu propi límit.

• Les sessions d’entrenament són d’alta intensitat i de curta durada.

• Cada entrenament té un component motivador de superació personal. Es prepara el cos perquè pugui superar grans esforços i així es notaran millores significatives en la forma física des del primer dia. Cada dia es superen nous reptes.

• Es tracta d’un programa d’entrenament que ajuda a aconseguir diversos objectius (pèrdua de pes, enfortir i tonificar músculs, augmentar capacitat cardiovascular …) D’aquesta manera, a part d’estar en el millor estat físic que es pot arribar a assolir, s’està preparat per superar qualsevol esport (ej: començar a correr per curses, maratons, ironman, nedar…).

 

 

Entrenament CROSSFIT

L’estructura general d’un entrenament tipus CrossFit ve determinat pels següents elements:

PRIMER – Escalfament articular i dinàmic, que pot durar entre 5 i 10 minuts.

SEGON – Pràctica d’algun element tècnic com pot ser la Carregada i / o Arrencada d’Halterofília, salt de corda doble, algun element gimnàstic, o, si no un repàs i escalfament dels moviments que s’hagin de fer en l’entrenament.

TERCER – Entrenament del Dia – que generalment està compost entre 1 i 5 moviments. Quan és 1 sol ser de tipus cardiovascular on es farien sèries de carreres que poden oscil • lar entre 100m, 200m, 400m, 800m, o una carrera llarga de diversos quilòmetres. Quan són 2 o més elements l’objectiu és utilitzar moviments que impliquin el major nombre de músculs possible per així aconseguir una resposta fisiològica completa, aconseguint al seu torn una major crema de calories, implicació de cadenes cinètiques grans i resposta endocrina superior.

L’objectiu dels entrenaments és fer-los el més ràpid possible – sense mai deixar de banda la correcta tècnica o la seguretat – el que fa que siguin força durs tant física com mentalment.

En qualsevol cas, recorda que sempre és aconsellable, especialment en iniciar-se al CrossFit, comptar amb la supervisió d’un professional ben preparat. Es pot trobar més informació específica, llocs on iniciar-se o practicar, així com exercicis que s’adaptin millor a les teves necessitats en:

www.crossfitejercicios.com

www.areacrossfit.com

www.reebokcrossfitbcn.com

http://tufisio.net/acercandonos-al-crossfit.html

www.condalcrossfit.com